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市場レポート 2013年7月29日 - 2013.08.02 Fri

市場レポート 2013年7月29日

• 7月のHSBC中国製造業購買担当者指数(PMI)速報値は47.7と、前月の48.2から低下して11ヶ月ぶりの低水準を記録し、6月と同水準が見込まれていたエコノミストの予想中央値を下回った。
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• 中国では地元メディアが「李克強首相が経済成長率の最低ラインを7%と示唆」と伝えたことから、中国の景況を判断する材料となっている。成長鈍化の勢いが強まれば、政府が失速防止の刺激策を講じるタイミングも早まるとの観測から、株式市場の期待感は高まっている。
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• 日興アセットマネジメントのCEOは、参議院選挙で安陪晋三首相が率いる連立与党が圧勝した結果を受け、日経平均株価は20,000に向かって上昇、ドル円は105円を目指す可能性が高いと述べている。
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結論:

• PMI指数は50を上回ると景況の改善を示し、下回ると景況の悪化を示す。中国では製造業活動の低迷が続いていることから、今後は労働市場に一段の圧力が加わると見込まれる。雇用指数は47.3に低下し、2009年3月以来の低水準となっている。

• 中国経済の失速懸念が広がる中、市場予想は中国当局が経済改革を推進しながらも必要に応じて成長を安定させる予防策を講じる準備があるという見方で一致している。但し、景気支援策は年間成長率7.5%の目標を達成するために必要とされる穏やかな規模に止まると見込まれる。

• 米調査会社ニールセンが発表した世界消費者信頼感指数(CCI)では、アジア太平洋地域が世界で最も楽観的であることが示された。アジア太平洋地域では、休暇と最新技術を取り入れたハイテク製品が最も高い消費項目となっている。

Market update on 29 Jul 2013

• The closely-watched flash estimate of the HSBC China Purchasing Manager's Index fell to an 11-month low of 47.7 from 48.2 in June. This was significantly below market expectations for the index to hold steady at 48.2.

• Premier Li Keqiang identified 7 percent as the "bottom line" for growth, local media reported, saying that this threshold must not be breached. This has raised expectations for the government to announce fresh stimulus as insurance against growth decelerating sharply.

• Japanese Prime Minister Shinzo Abe's landslide electoral victory could push the Nikkei to 20000 and the yen above 105 against the dollar, head of Nikko Asset Management said.


Conclusion

• A reading above 50 indicates expanding activity and one below 50 signals contraction. The slowdown in the manufacturing sector is leading more factories to cut back on workers, with the employment sub-index falling to a 52-month low of 47.3.

• Such a negative scenario in China will not materialize and that China will announce new stimulus measures soon, modest and targeted ones but sufficient for growth to achieve this year's 7.5 percent goal.

• Southeast Asian consumers are feeling optimistic about the economic outlook compared to the rest of the world. As for where consumers in the region spend their spare cash, Nielsen said the two most popular areas are holidays and new technology.




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